Statsråd klipper snora til stort studentprosjekt
Nå på fredag åpnes Røverdalen studentby offisielt på Gjøvik, statsråd Sigrun Aasland deltar under markeringen og skal holde tale.
Prosjektet har vært under utvikling i ti år og består av 249 studentboliger fordelt på to åtte etasjer høye bygg i massivtre.
Samtidig åpnes et nytt parkeringshus med 176 innendørs plasser.
Ifølge Sit bidrar prosjektet til at målet om 20 prosent dekningsgrad for studentboliger på Gjøvik nå er nådd.
Prosjektet har vært under utvikling i ti år og består av 249 studentboliger fordelt på to åtte etasjer høye bygg i massivtre.
Samtidig åpnes et nytt parkeringshus med 176 innendørs plasser.
Ifølge Sit bidrar prosjektet til at målet om 20 prosent dekningsgrad for studentboliger på Gjøvik nå er nådd.
Foto: Sit